נשואות בלבד! מה אמת אומר כיסוי ראש שלך?




נשואות בלבד! מה אמת אומר כיסוי ראש שלך?

תוצאת תמונה עבור sheitel head



בשורה חדשה וישנה: לכיסוי ראש אין כל קשר לצניעות.

ואני לא עומדת להגיד שהצניעות היא בלב, בדיבור, וכו' וכו' וכו', כי אני בין אלה המאמינים שצניעות היא גם בלבוש, ורואה בחיוב הופעה חיצונית צנועה, דהיינו הופעה שאינה מבליטה את המיניות ואינה חושפת למדי את הגוף ואת צורתו. 

כיום אנחנו רגילים לראות נשים עם כיסוי ראש, חלקי או מלא, לבושות בכל מיני סגנונות לבוש, לא כולם צנועים כפי קריטריונים הלכתיים למיניהם. אז למה הן לא מוותרות על פיסת הבד שבראשן?


האם פיסת הבד באמת הופכת אותן פתאום ליותר צנועות? לדעתי הוא אינו מפחית מהצגת המיניות בלבוש לא בכי הוא זה אדרבה, יש קהילות שאפילו ההפך: שברגע שאשה מתחתנת, היא שמה פאה מפוארת, שיוקרתה מבליטה את ההפך: את הפיכתה ליצור סקסי. 


בציבור שאני מסתובבת, המנהג נוטה יותר למטפחות, לרוב בכיסוי חלקי. לפעמים אנחנו אפילו מתגאות על איך אנחנו כל כך יותר צנועות מהדוסיות בפאות שלהן. אך לדעתי הכיסויים שלנו מסמנים יוהרא לא פחות מהפאות שלהן. 


הרי הסמליות של כל הכיסויים ופאות למינהם היא אחת: הוא סימן מעמד, סימן היבדלות, סימן עליונות. עליונות על מי? הרי זה ברור. עליונות על אחיותינו הרווקות. 

וזאת הסיבה שכל כך הרבה מאתנו לא מוותרים על הכיסוי הזה. פיסת בד זה, היא שמכריזה לעולם: אני נשואה. אני אשה בוגרת. אני נורמלית. אני הצלחתי במשימה הקריטית בחיי האשה. אני במעמד אחר, אני לא בין אלה המסכנות, הלא מומשות 

לכיסוי ראש יש הסטוריה ארוכה במזרח התיכון. חוקת המלך חמורבי אסר על שפחות וזונות לכסות את ראשן, באותה מידה שנאסר על אלה שבשכבות העליונות לגלות את ראשן. גם אצלנו, הכיסוי מבדיל בין מעמדות. וכל רווקה דתיה יכולה להעיד בעצמה על כמה מעמדה נחות בחברה שלנו. 









Comments

Popular posts from this blog

A Single Rabbanit?

my next project?

שלש סוכות, שלש נשים